Algemene voorwaarden

Zodra u een keuze uit ons reisaanbod heeft gemaakt, kunt u via de website boeken of uw boeking telefonisch of per email aan ons doorgeven. U krijgt dan van ons ter verificatie eerst nog een bevestiging/prijsopgave van het geheel. Na uw akkoord ontvangt u van ons hiervan een bevestiging met daarbij alle noodzakelijke gegevens.

Nu boeken, 50 dagen voor vertrek betalen

Scandic Booking heeft een soepele betalingsregeling. Deze houdt in dat u pas 50 dagen vóór vertrek het verschuldigde bedrag aan ons overmaakt. Wel wordt u gevraagd een aanbetaling te doen van 25 % van de reissom, met een minimum van € 150,- p.p. Dit betalingsbewijs biedt zowel u als ons de garantie dat uw boeking zeker is gesteld.

Wijzigen

Het kan voorkomen dat iemand een boeking door omstandigheden alsnog wil wijzigen voor wat betreft vertrekdatum, vervoer of verblijfsaccommodatie. Onder voorbehoud van plaats is dit altijd mogelijk. Indien u zelf uw reis zou moeten annuleren, dan mag altijd iemand anders voor u in de plaats reizen. U betaalt dan alleen de kosten van naamswijziging van het vliegticket en/of bootticket.

Annuleren

U heeft bij ons het recht uw boeking tot uiterlijk 50 dagen vóór vertrek, geheel vrij, zonder opgave van redenen te annuleren. U krijgt in dat geval het reeds betaalde bedrag min € 100,- (servicekosten) van ons teruggestort.

Annuleringsvoorwaarden Covid19 – korter dan 50 dagen voor vertrek –

Voor het geval Noorwegen onverhoopt de grenzen zou sluiten voor u als vakantieganger en/of u als vakantieganger in quarantaine zou moeten bij aankomst in Noorwegen, krijgt u de gehele boeking, min € 100,- (servicekosten) van ons teruggestort. U kunt er ook voor kiezen de gehele reis te verzetten (geen wijzigingskosten). In dat geval kan sprake zijn van een tariefverschil. -In het geval dat Nederland zou besluiten om Noorwegen op code oranje of rood te zetten, krijgt u de gehele boeking, min € 100,- (servicekosten) van ons teruggestort. U kunt er ook voor kiezen de gehele reis te verzetten (geen wijzigingskosten). In dat geval kan sprake zijn van een tariefverschil. -Wanneer u zelf of een van uw reisgenoten Covid-verschijnselen heeft en de reis niet kunt/mag maken, valt dit onder uw eigen reis- en annuleringsverzekering. -Wanneer u zelf wilt annuleren (korter dan 50 dagen voor vertrek) zonder dat er sprake is van een code rood of oranje zijn de annuleringskosten in principe 100%. Desondanks kijken wij op dat moment wat we nog voor u kunnen betekenen (verzetten boot en/of vliegtickets naar andere datum en/of deel teruggave van de reissom indien mogelijk).

Reis- en annuleringsverzekering

Vergeet niet een goede reis- en ziektekostenverzekering en een annuleringsverzekering af te sluiten. Voor relatief weinig geld bent u zo gedekt tegen alle mogelijke onverwachte extra kosten. Wij kunnen u een goede en voordelige reisverzekering en annuleringsverzekering (eventueel doorlopende verzekering) aanbevelen van Unigarant, de verzekeringsmaatschappij van de ANWB. De annuleringsverzekering geeft recht op volledige terugbetaling van de reissom bij gedwongen annulering tot op de dag van vertrek en tevens op een gedeeltelijke terugbetaling van de niet genoten vakantiedagen bij voortijdig afbreken van de vakantie door ernstige ziekte of ongeval van uzelf, naaste familie of reisgenoot.

Aansprakelijkheid aansluitingen

Scandic Booking kan niet aansprakelijk gesteld worden voor het missen van aansluitingen bij vertragingen of door het uitvallen van bus, trein of vliegtuig. Bij ernstige vertraging of het annuleren van een vlucht dient u zelf contact op te nemen met de klantenservice van de betreffende luchtvaartmaatschappij voor mogelijke restitutie van geleden of te lijden schade. Raadpleeg hiervoor ook uw reisverzekering.

Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR)

Scandic Booking (KvK 57827419) is aangesloten bij SGR. U kunt dit controleren via www.sgr.nl. Binnen de grenzen van de SGR-garantieregeling vallen de op deze internetsite gepubliceerde reizen onder de garantie van SGR. Deze SGR-garantie houdt in dat de consument ervan verzekerd is dat zijn vooruitbetaalde reisgeld wordt terugbetaald als de wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen prestatie niet kan nakomen. Voor zover de overeenkomst mede het vervoer omvat en de plaats van bestemming reeds is bereikt, wordt zorg gedragen voor de terugreis.